Dziecięca matematyka według koncepcji prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej
Dziecięca matematyka to koncepcja, powstała w wyniku badań naukowych, której celem jest wspomaganie rozwoju umysłowego w edukacji matematycznej dzieci oraz ich dobre przygotowanie do podjęcia nauki w szkole. Treści programowe tej wybitnej metody nauczania nauczyciele wychowania przedszkolnego poznali podczas trzy dniowego szkolenia zorganizowanego w ramach projektu pn.: „Mali e-mocni. Upowszechnianie i podniesienie jakości edukacji przedszkolnej w Mieście i Gminie Sztum”. Poznając wskazówki metodyczne i organizacyjne z zakresu pojęć matematyki podnieśli swoją jakość pracy z dziećmi. Ważną rolę odgrywa tu czynnościowe uczenie matematyki, tj. gry, zabawy dydaktyczne, sytuacje edukacyjne, zajęcia indywidualne i zespołowe. W rozwijaniu logicznego myślenia u dzieci, zapewne pomogą ujęte w programie edukacji E. Gruszczyk-Kolczyńskiej pojęcia matematyczne takie jak: orientacja przestrzenna, rytmy, pojęcia geometryczne, liczenie, rozumowanie, mierzenie długości, mierzenie płynów, ważenie, klasyfikacja.
Matematyka to wspaniała dziedzina, jednakże realizowana w ciekawy sposób, może zapewnić sukces dzieci w nauce.
Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO WP 2014-2020.
Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!