JAK UZYSKAĆ DOTACJĘ W TRYBIE MAŁYCH ZLECEŃ?
Na podstawie regulaminu stanowiącego załącznik do zarządzenia Burmistrza
- Wnioskodawca musi być organizacją pozarządową niedziałającą w celu osiągnięcia zysku, która prowadzi działalność społecznie użyteczną lub podmiotem wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- Zadania, które mogą być realizowane z pominięciem trybu konkursowego – czyli w trybie małych zleceń – mogą ubiegać się o dofinansowanie do 10 000 zł (nie więcej jednak niż 20 000 zł rocznie na daną organizację).
- Samo zadanie, które ma być dofinansowane musi być realizowane w okresie nie dłuższym niż 90 dni.
- Ofertę w trybie małych zleceń należy składać na druku (OFERTA). W razie problemów z wypełnieniem formularza, można uzyskać pomoc w Urzędzie Miasta.
- W ciągu 7 dni od wpłynięcia oferty, jest ona umieszczana na okres jednego tygodnia w Biuletynie Informacji Publicznej, na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta oraz na stronie internetowej Urzędu.
- W tym czasie każdy może zgłosić uwagi dotyczące zgłoszonej oferty (FORMULARZ).
- Niezwłocznie po rozpatrzeniu uwag, Burmistrz podejmuje decyzję o przyznaniu lub odmowie przyznania środków. W przypadku negatywnego rozstrzygnięcia załącza się także krótkie uzasadnienie tej decyzji.
- W przypadku przyznania środków Urząd Miasta przygotowuje umowę i zaprasza przedstawiciela organizacji pozarządowej do jej podpisania. W przypadku rozbieżności między ofertą, a oczekiwaniami Burmistrza, możliwe jest przeprowadzenie krótkich negocjacji.
- Burmistrz podejmuje decyzję o przyznaniu dofinansowania biorąc pod uwagę:
a. Dostępność środków w budżecie,
b. Zgodność oferty z priorytetami określonymi w programie współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego,
c. Wysokość środków finansowych wnioskowanych na realizację zadania , ich uzasadnienia, celowości, poziomu oczekiwanej efektywności w realizacji zdań publicznych,
d. Zaangażowanie środków własnych wnioskodawcy lub środków pozyskanych z innych źródeł,
e. Możliwości realizacji zaplanowanego zadania z uwzględnieniem zasobów rzeczowych, kadrowych i doświadczenia wnioskodawcy.
- Regulamin trybu małych zleceń (paragraf 9) określa szczegółowo jakie koszty nie mogą być finansowane.
Do pobrania:
Zarządzenie Nr 90.2015 Burmistrza Miasta i Gminy Sztum z dnia 19 czerwca 2015 r. w sprawie określenia regulaminu zlecania organizacjom pozarządowym lub podmiotom wymienionym w art.. 3 ust. 3 Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z pominięciem otwartego konkursu ofert realizacji zadania publicznego o charakterze lokalnym lub regionalnym - pobierz
Uproszczone sprawozdanie z realizacji zadania publicznego - pobierz