NUMERY KONT BANKOWYCH URZĘDU
74 8309 0000 0000 0042 2000 0020 - konto główne(wszystkie płatności poza wymienionymi poniżej)
19 8309 0000 0000 0042 2000 0040 - sumy depozytowe (wadia i zabezpieczenie należytego wykonania umowy)
56 8309 0000 0000 0042 2000 0150 - czynsz za lokale mieszkalne i użytkowe
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz z ustawą o ochronie danych osobowych z 10 maja 2018 r. .informujemy, iż:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych RODO) informujemy, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miasta i Gminy Sztum jest: Burmistrz Miasta i Gminy Sztum, ul. Mickiewicza 39, 82-400 Sztum.
2. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz uprawnień Pani/Panu przysługujących można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych, którym w Urzędzie Miasta i Gminy Sztum jest Pani Marta Modrzewska, e-mail: iod@sztum.pl.
3. Administrator danych osobowych przetwarza Pani/Pana dane na podstawie obowiązujących przepisów prawa, zawartych umów oraz na podstawie udzielonej zgody.
4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:
1) wypełniania obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze danych osobowych w związku z realizowaniem zadań przez Urząd Miasta i Gminy Sztum na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
2) wykonywania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi danych osobowych w związku z realizowaniem zadań przez Urząd Miasta i Gminy Sztum na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO,
3) realizacji umów zawartych z kontrahentami Urzędu Miasta i Gminy Sztum,
4) na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
5. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym powyżej Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami Pani/Pana danych mogą być:
1) organy władzy publicznej lub inne podmioty upoważnione do odbioru Pani/Pana danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa,
2) inne podmioty, które przetwarzają Pani/Pana dane osobowe w imieniu Administratora danych osobowych na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające).
6. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzana przez okres niezbędny do realizacji wskazanego w pkt 4 celu przetwarzania, w tym również obowiązku archiwizacyjnego wynikającego z przepisów prawa.
7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
1) prawo dostępu do treści danych osobowych,
2) prawo sprostowania (poprawiania) danych osobowych,
3) prawo usunięcia danych osobowych w przypadku gdy:
- dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,
- osoba której dane dotyczą wniosła sprzeciw bądź wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, jeśli nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania,
- dane przetwarzane są niezgodnie z prawem;
4) prawo do ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,
5) prawo do przenoszenia danych osobowych.
8. W przypadku, w którym przetwarzanie Pani/Pana danych odbywa się na podstawie zgody (tj. art. 6 ust. 1 lit. a RODO) podanie danych ma charakter dobrowolny i przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
9. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe w sytuacji gdy przetwarzanie danych wynika z przepisów prawa, tj. z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2019 poz. 506) oraz innych ustaw, bądź z zawartej między stronami umowy.
11. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych) - W celu zapoznania z obowiązkiem informacyjnym dot. dowodów osobistych należy kliknąć "pobierz" (pobierz plik pdf).
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności) - W celu zapoznania z obowiązkiem informacyjnym dot. ewidencji ludności należy kliknąć "pobierz" (pobierz plik pdf).
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego i ustawą z dnia 17 października 2008 r. o zmianie imienia i nazwiska) - W celu zapoznania z obowiązkiem informacyjnym dot. spraw Urzędu Stanu Cywilnego należy kliknąć "pobierz" (pobierz plik pdf).
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych – monitoring wizyjny na terenie Miasta i Gminy Sztum. W celu zapoznania z obowiązkiem informacyjnym dot. monitoringu wizyjnego na terenie Miasta i Gminy Sztum należy kliknąć "pobierz" (pobierz plik pdf).
PODATKI I OPŁATY
ZAREJESTROWANIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
CEIDG wnioski do pobrania:
https://prod.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/?F;1886f97b-43a9-4b16-b197-cc969b6917ba
BAZA PRZEDSIĘBIORCÓW W CEIDG
Od 01.01.2012 r. gminne ewidencje działalności gospodarczej przestały istnieć a w zamian powstała Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (w skrócie CEIDG), którą prowadzi w systemie teleinformatycznym Minister Gospodarki.
Do zadań CEIDG należy m.in. ewidencjonowanie przedsiębiorców będących osobami fizycznymi i udostępnianie informacji o przedsiębiorcach. Dane i informacje udostępniane przez CEIDG są jawne, każdy ma prawo dostępu do danych i informacji udostępnianych przez CEIDG. Zaświadczenia o wpisie w CEIDG mają formę dokumentu elektronicznego albo wydruku ze strony internetowej CEIDG.
Dane przedsiębiorców są udostępniane na stronie internetowej CEIDG (ceidg.gov.pl) poprzez wyszukiwarkę przedsiębiorców.
Osoba fizyczna może podjąć działalność gospodarczą po dokonaniu zgłoszenia do Centralnej Ewidencji I Informacji O Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej w systemie teleinformatycznym przez Ministra Gospodarki.
1. Wykaz zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych - DETAL - pobierz
2. Wykaz zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych - GASTRONOMIA - pobierz
WPIS DO EWIDENCJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Podstawa prawna: art. 14 ust. 2 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. z 2010 r. Nr 220, poz. 1447 z późn. zm.), art. 7a i 7b ust.1,2,3 ustawy z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej (Dz.U. z 1999 r. Nr 101, poz. 1178 z późn. zm.).
Zgłoszenia dokonuje się na podstawie Wniosku CEIDG-1 o wpis do Centralnej Ewidencji I Informacji o Działalności Gospodarczej.
Wniosek CEIDG-1 służy jednocześnie do zgłaszania zmian we wpisie do CEIDG, informacji o zawieszeniu, wznowieniu lub zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej.
Wniosek CEIDG-1 posiada załączniki:
Wniosek CEIDG-1 dla osób fizycznych wykonujących działalność gospodarczą jest jednocześnie:
- wnioskiem o wpis do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej (REGON);
- zgłoszeniem identyfikacyjnym albo aktualizacyjnym do naczelnika urzędu skarbowego (NIP);
- oświadczeniem o wyborze formy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych;
- zgłoszeniem albo zmianą zgłoszenia płatnika składek do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych;
- oświadczeniem o kontynuowaniu ubezpieczenia społecznego rolników.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Aby zarejestrować działalność gospodarczą jako osoba fizyczna można wybrać jeden z trybów postępowania:
zalogować się do CEIDG, wypełnić wniosek on-line i złożyć go elektronicznie (osoby posiadające podpis elektroniczny z kwalifikowanym certyfikatem lub profil zaufany),
zalogować się do CEIDG, wypełnić wniosek on-line, wydrukować i zanieść go do wybranego urzędu gminy,
bez logowania się do CEIDG, wypełnić wniosek on-line, wydrukować i zanieść go do wybranego urzędu gminy,
pobrać, wypełnić i złożyć wniosek papierowy w wybranym urzędzie gminy - gmina przekształca go na wniosek elektroniczny (wpisuje dane do CEIDG),
przesłać wniosek listem poleconym do wybranej gminy - podpis musi być potwierdzony notarialnie.
Więcej informacji na stronie CEIDG.
W przypadku Urzędu Miasta i Gminy SZTUM wniosek składa się w Referacie Gospodarki Komunalnej i Bezpieczeństwa - II piętro, stanowisko do spraw działalności gospodarczej pokój nr 54, tel.: (055) 640 63 16.
Przyjęcia interesantów w godzinach pracy urzędu.
WNIOSEK o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej jest zwolniony z opłat.
OD DOKUMENTU stwierdzającego udzielenie PEŁNOMOCNICTWA oraz jego odpisu, wypisu lub kopii - 17 zł.
Ewidencja działalności gospodarczej - Wpis do ewidencji działalności gospodarczej
Ewidencja działalności gospodarczej - Zaprzestanie prowadzenia działalności gospodarczej
Ewidencja działalności gospodarczej - Wydawanie odpisów decyzji o wykreśleniu z ewidencji
Informacje na temat działalności gospodarczej są również umieszczone na portalu www.mikroporady.pl.
Urząd Miasta i Gminy w Sztumie nie ponosi odpowiedzialności na treści zawarte na stronie www.mikroporady.pl.
REFERAT ORGANIZACYJNY I ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
Wydanie kartotek zarobkowych, kart zasiłkowych , świadectw pracy, tel.6406303, BOI - parter
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
EWIDENCJA LUDNOŚCI
DOWODY OSOBISTE
WYBORY
REFERAT ZINTEGROWANEGO ROZWOJU
Zawiadomienie o zamiarze zorganizowania imprezy rozrywkowej
Wniosek o przyznanie stypendium sportowego
Wniosek o odpis z rejestru instytucji kultury
Uwaga zmiana zasad objęcia Patronatu przez Burmistrza Miasta i Gminy Sztum.
Zasady objęcia Patronatu przez Burmistrza Miasta i Gminy Sztum obowiązujące od 28 grudnia 2020 roku
Załącznik Nr 1 Regulamin objęcia Patronatu przez Burmistrza Miasta i Gminy Sztum
Załącznik nr 2 Wniosek o objęcie przedsięwzięcia Patronatem Burmistrza Miasta i Gminy Sztum
Załącznik Nr 3 Sprawozdanie z przedsięwzięcia objętego Patronatem Burmistrza Miasta i Gminy Sztum
Zasady objęcia Patronatu przez Burmistrza Miasta i Gminy Sztum obowiązujące do 2 stycznia 2019 roku
Zarządzenie Nr 1.2019 Burmistrza Miasta i Gminy Sztum z dnia 2 stycznia 2019 roku w sprawie określenia zasad objęcia Patronatu przez Burmistrza Miasta i Gminy Sztum - pobierz
Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 1.2019 Burmistrza Miasta i Gminy Sztum z dnia 02.01.2019 r. Regulamin objęcia Patronatu przez Burmistrza Miasta i Gminy Sztum - pobierz
Załącznik Nr 2 do Zarządzenia Nr 1.2019 Burmistrza Miasta i Gminy Sztum z dnia 02.01.2019 r. Wniosek o objęcie przedsięwzięcia Patronatem Burmistrza Miasta i Gminy Sztum - pobierz
Załącznik Nr 3 do Zarządzenia Nr 1.2019 Burmistrza Miasta i Gminy Sztum z dnia 02.01.2019 r. Sprawozdanie z przedsięwzięcia objętego Patronatem Burmistrza Miasta i Gminy Sztum - pobierz
Zasady objęcia Patronatu przez Burmistrza Miasta i Gminy Sztum obowiązujące do 1 stycznia 2019 roku
Zarządzenie Nr 55.2015 Burmistrza Miasta i Gminy Sztum z dnia 10 kwietnia 2015 r. w sprawie określenia zasad objęcia Patronatu przez Burmistrza Miasta i Gminy Sztum - pobierz
Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 55.2015 Burmistrza Miasta i Gminy Sztum z dnia 10.04.2015 r. Regulamin objęcia Patronatu przez Burmistrza Miasta i Gminy Sztum - pobierz
Załącznik Nr 2 do Zarządzenia Nr 55.2015 Burmistrza Miasta i Gminy Sztum z dnia 10.04.2015 r. Wniosek o objęcie przedsięwzięcia Patronatem Burmistrza Miasta i Gminy Sztum - pobierz
Załącznik Nr 3 do Zarządzenia Nr 55.2015 Burmistrza Miasta i Gminy Sztum z dnia 10.04.2015 r. Sprawozdanie z przedsięwzięcia objętego Patronatem Burmistrza Miasta i Gminy Sztum - pobierz
REFERAT INWESTYCJI I MAJĄTKU
PRZEZNACZENIE W PLANIE MIEJSCOWYM LUB STUDIUM
USTALENIE LOKALIZACJI INWESTYCJI CELU PUBLICZNEGO
USTALENIE WARUNKÓW ZABUDOWY
WNIOSKI O PODZIAŁ GRUNTU
OPŁATA ADIACENCKA
PRZEKSZTALCENIE PRAWA UŻYTKOWANIA WIECZYSTEGO W PRAWO WŁASNOŚCI
USTANOWIENIE SŁUŻEBNOŚCI PRZESYŁU
SPRAWY MIESZKANIOWE, DZIERŻAWA, SPRZEDAŻ
NUMERACJA PORZĄDKOWA NIERUCHOMOŚCI
GMINNA EWIDENCJA ZABYTKÓW