JAK UZYSKAĆ WSPARCIE URZĘDU MIASTA SZTUM DLA INICJATYWY LOKALNEJ?
Na podstawie trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków stanowiącego załącznik do uchwały Rady Miejskiej w Sztumie
- Wnioskodawcą może być grupa mieszkańców Miasta i Gminy Sztum (minimum dwójka mieszkańców).
- Wniosek można złożyć za pośrednictwem lokalnej organizacji pozarządowej.
- Nabór wniosków prowadzony jest w sposób ciągły.
- Wnioski składa się na odpowiednim formularzu (Wniosek).
- W ramach inicjatywy lokalnej mogą być realizowane zadania publiczne przede wszystkim z następujących obszarów:
- budowa, rozbudowa, przebudowa lub remont dróg, chodników, ciągów pieszo-jezdnych, kanalizacji, sieci wodociągowej, budynków oraz obiektów architektury, stanowiących własność jednostek samorządu terytorialnego oraz małej architektury, placów zabaw i terenów rekreacyjnych, oświetlenie uliczne, placów, ulic i terenów,
- ochrona przyrody, w tym zieleni (ekologia i ochrona zwierząt oraz ochrona dziedzictwa przyrodniczego),
- porządek i bezpieczeństwo publiczne.
- Wkład inicjatora powinien polegać przede wszystkim na świadczeniu pracy społecznej.
- Wkład inicjatora może także polegać na świadczeniach pieniężnych lub rzeczowych.
- Wkład Miasta i Gminy Sztum polega przede wszystkich na świadczeniach rzeczowych.
- Wniosek składa się w formie papierowej w Urzędzie Miasta i Gminy Sztum.
- Wniosek oceniany jest zgodnie z kryteriami zawartymi w załączniku do Uchwały Rady Miasta i Gminy Sztum (Uchwała).
- Ostateczna decyzja dotycząca uwzględnienia wniosku należy do Burmistrza Miasta i Gminy Sztum.
- Wniosek rozpatrywany jest w terminie 45 dni.
- W ciągu kolejnych 14 dni inicjator potwierdza gotowość realizacji zadania.
- W konsekwencji potwierdzenia gotowości dochodzi do podpisania umowy o wspólną realizację zadania.