Ankieta w sprawie wariantów CPK
Zachęcamy do wypełnienia ankiety dotyczącej wyboru wariantów przebiegu planowanych linii kolejowych na trasie Gdańsk – Grudziądz (również przez teren Gminy Sztum), dostępnej pod poniższym linkiem:
Pod wskazanym linkiem znajdą Państwo również informację na temat przebiegu poszczególnych wariantów. Przypominamy, że inwestycja w postaci budowy szybkiej kolei w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego to inwestycja rządowa, w której gmina pełni rolę jedynie konsultacyjną. Z uwagi na powyższe wszelkie pytania dotyczące przebiegu planowanej trasy, harmonogramu prac należy kierować do Spółki CPK:
https://www.cpk.pl/pl/kontakt działającej na mocy ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o Centralnym Porcie Komunikacyjnym.
Bardzo liczna grupa mieszkańców z terenu Miasta i Gminy Sztum wzięła udział we wczorajszym spotkaniu informacyjnym zorganizowanym przez przedstawicieli Spółki Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. . Tematem spotkania było przedstawienie i omówienie przez biuro projektowe pięciu możliwych wariantów przebiegu trasy szybkiej kolei w ramach funkcjonowania linii kolejowej na odcinku Grudziądz – Gdańsk. Dwa z tych wariantów mogą przebiegać przez tereny miasta i Gminy Sztum. Jak poinformowali przedstawiciele spółki, wybór wariantu ma nastąpić w pierwszym kwartale przyszłego roku, a projekt techniczny na wybranym wariancie będzie realizowany w latach 2026-2030. Do realizacji wskazanej inwestycji mogłoby dojść w na przestrzeni lat 2030-2042. Ta daleka perspektywa czasowa daje mieszkańcom naszej gminy jak i władzom gminy bardzo dużo niepewności co do planów inwestycyjnych. Dwa z tych wariantów przebiegających przez Gminę Sztum znacząco ingerują w tereny naturalnego zalesienia, zabudowy mieszkaniowej sołectw: Parpary, Uśnice i Zajezierze, a także część obszaru ulicy Żeromskiego.
Jak wynika z informacji przekazanych przez biuro projektowe działające na zlecenie spółki i przedstawicieli spółki obecnych na spotkaniu, kolej szybkiej prędkości poza przebiegiem trasy przez Gminę Sztum nie będzie się w Sztumie zatrzymywać a najbliższy dworzec, z którego będziemy mogli skorzystać z kolei dużej prędkości na tej trasie będzie znajdował się w Kwidzynie.
W przypadku dwóch wariantów na terenie gminy Sztum mogłyby być zlokalizowane przystanki, na których zatrzymywałyby się pociągi średnich prędkości, a przykładowy czas dojazd ze Sztumu do Gdańska wynosiłby 40 minut.
Dziękujemy za tak liczny udział mieszkańców, którzy wzięli udział w spotkaniu. Gmina przekaże również spółce swoje uwagi i zastrzeżenia co do wskazanych podczas spotkania wariantów.
Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!